Or read in: Engels

AMDB7… Voor de één is dit een onsamenhangende verzameling leestekens, voor de ander een magische combinatie welke direct en letterlijk tot de verbeelding spreekt.

Die ander is de ware autoliefhebber; benzine stroomt door zijn of haar aderen. En het spreekt ècht tot de verbeelding; want in een ‘split second’ zie je de prachtige lijnen van de Aston Martin DB 7 in je gedachten voorbij flitsen.

DB, de initialen van David Brown. In 1947 kocht hij Aston Martin Lagonda. Vreemd eigenlijk dat zijn initialen gebruikt werden; de ware genie achter de volgens velen mooiste GT ooit getekend is immers Ian Callum. IC 7 had de Grand Tourer niet misstaan, toch?

Goed, we gaan naar de DB 7. Pendle Black, Burgundy Red interieur. Wortelnotenhout, alcantara hemelbekleding. Hoe brits wil je het hebben? De DB 7 is een moderne klassieker uit je dromen. De ietwat knullige bedieningspaneeltjes en herkenbare onderdelen (onder andere van Jaguar) breken daar niets aan af. Wàt een design, wàt een auto.

En daar zijn er maar om en nabij de 7.000 van geproduceerd. Zeven duizend! Kun jij je herinneren dat je er een in het wild hebt zien rijden? Ik niet.
Met een wereldbevolking van 7 miljard komt hoor je bij de absolute ‘Happy few’ als eigenaar van deze DB 7. Bij 0,0001% van de wereldbevolking, om precies te zijn. Net als Jennifer Lopez trouwens. Ook zo’n model dat je vast niet vergeten bent, toch?

Kijk eens naar de foto’s, heb je ooit zo’n mooi gelijnde auto gezien? En dan het interieur… De kleur en de geur van het zachte leder. Alles verkeert in goede conditie. De schitterende Burgundy leren stoelen met charcoal piping, de alcantara hemelbekleding, het houten instrumentenpaneel met daarin de meters voor oliedruk, temperatuur van koelvloeistof en natuurlijk de brandstofmeter.

Aston Martin Cito Eindhoven, zij overhandigden de handgebouwde GT aan zijn eerste eigenaar. Trouw werd het onderhoud uitgevoerd, tot 45.000 kilometer geleden gebeurde dit bij de officiële Aston Martin dealer.

Hou je van vliegtuigen? Grote kans dat je ook liefhebber bent van sportieve auto’s. Techniek en design vormen samen een grote aantrekkingskracht. Niet vreemd dus dat de Aston de bijzondere stempels ‘Basis Soesterberg’ in het onderhoudsboekje heeft staan.

Twee keer is het onderhoud daar uitgevoerd, hoogstwaarschijnlijk in opdracht van de eigendom hebbende piloot destijds. Vergis je overigens niet in de werkplaats aldaar, de kans is erg groot dat deze de kwaliteit van menig vakgarage groots overschrijdt.

Het laatste onderhoud is uitgevoerd bij 150.272km. Remschijven, remklauwen en kruisstuk aandrijfas zijn op dat moment vervangen. Natuurlijk hebben we dit nagekeken en om ook de algehele staat van de AM goed te kunnen beoordelen toogden de huidige eigenaar en ik af naar Coventry BV, onze vaste specialist als het gaat om Engelse klassiekers. Het viel direct op dat het om een net exemplaar gaat. onderhuids is de conditie goed. Geen roest problemen, geen spelingen in de ophanging, geen gebreken. Tijdens de uitgebreide check bleek dat de cruise control niet actief is, iets wat ons ook al tijdens de rit was opgevallen. Aangezien dit op basis van de uitgevoerde check het enige aandachtspunt van dit moment is, zijn we bijzonder tevreden. Niet gek, toch?

En wat is het genieten als je met de DB 7 rijdt. Een heerlijke brom, grootendeels afkomstig van de Eaton Supercharger. Wat klinkt dat geweldig, absoluut niet te vergelijken met een andere techniek van aanblazen, de turbo.

Goed, je bent al wat alinea’s verder en bent dus duidelijk een groot auto liefhebber. Je kent het genot dat je van een mooie auto kunt ervaren, hoe materialistisch dat ook mag lijken voor sommigen. Je geniet van design en techniek. Je houdt de markt in de gaten, bent dus ook op de hoogte van de absurde prijsstijgingen in autoland. 911, Corvette, E-Type, V8 Vantage. Miura. Ik kan nog wel even doorgaan. Ervan uitgaande dat je in de goede positie bent dat de aanschafwaarde geen obstakel is. Misschien ben je ook nog ondernemer en goed op de hoogte van de fiscale voordelen van een youngtimer.

Nu de vraag; Kun jij mij één goede reden noemen om geen DB 7 te kopen? Laat het me weten. En kun jij er zelf ook geen bedenken, bel me dan en kom op de koffie. Ik zie je snel, vrees ik.

De complete en originele servicemap is bij de Aston aanwezig. Ook de sleutelset is compleet en intact.

Er valt nog veel te zeggen over deze bijzondere klassieker en youngtimer, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Oirschot, de koffie staat klaar.

Wat is de aantrekkingskracht van deze klassieker?
Het mooiste design in de autogeschiedenis
Interieur en exterieur in erg goede staat
Mooie kleurencominatie
Interessante belegging
Origineel Nederlands
Historie bekend
Frisse, strakke auto om te zien

Export.
Klassieker liefhebbers bevinden zich over de hele wereld. 35% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: XN-XB-19
Oorsprong: NL
Registratie NL: 23-01-1999
Eerste registratie: 23-01-1999
Kilometerstand: 154.059km
APK vervaldatum: 18-06-2021
Cilinderinhoud: 3239cm3
Motortype: 6 cilinders in Lijn opstelling
Vermogen: 250kW/340PK

Financieel.
Aston Martin DB7 3.2 L6 Automatic Coupe – Pendle Black Metallic – 154.059km – BJ1999

Vaste prijs: €27.990,-
Marge auto, geen BTW verrekenbaar

Inruil? Graag!

Contact

Contactformulier

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Contactgegevens



Klaar met invullen? Druk hieronder op 'Verzend'. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie!