Or read in: Engels

Ook deze BMW X1 kochten we van een goede bekende, dat is leuk èn vertrouwd inkopen.

Je kent de historie, je kent de eventuele aandachtspunten en nog belangrijker, je weet hoe er met de auto is omgesprongen.

Al jaren reed ze met de BMW, tot volle tevredenheid. Op de vele tripjes naar het buitenland werden foto’s gemaakt op mooie locaties, dat is iets wat liefhebbers doen! Onderhoud werd op tijd uitgevoerd, nooit liet de mooie X1 haar staan. Zo hoort het. Gewoon een betrouwbare, goed onderhouden auto.

De voorbanden zijn door ons in september vernieuwd, Pirelli met BMW codering. Niet goedkoop, wèl goed! Natuurlijk is de BMW daarna uitgelijnd. Op 20 september is de APK vernieuwd, geen enkele opmerking, de staat van het onderstel is geweldig goed.

En dat bleek; Met de BMW hebben wij inmiddels zelf enkele duizenden kilometers gereden als tweede auto, tot groot plezier! Geen pijntje, geen rammeltje, geen problemen. Een heerlijke auto om te rijden. Een BMW zoals een BMW bekend staat; degelijk, sportief en krachtig. In dit geval ook nog eens bijzonder luxe uitgevoerd want voorzien van een goed functionerend panoramadak, origineel breedbeeld navigatie, de perfect zittende sportstoelen en prachtige houtinleg, om maar wat te noemen. Schakelen doet de automaat feilloos zelf, maar met de ‘flippers’ achter het stuur kun je het ook zelf doen wanneer gewenst. De mooie 18 inch velgen, de xenon verlichting en natuurlijk het prachtige Marrakesh Brown Metallic maken de sportief gelijnde X1 helemaal af!

Tel daar nog eens de bijzonder goede staat bij op en je hebt het perfecte reismaatje. Want wat ziet de X1 er nog geweldig uit! Meer dan eens werd de leeftijd op enkele jaren geschat, terwijl met het bouwjaar 2010 de X1 inmiddels toch echt 13 jaar oud is. Een stuurwiel in topstaat, niet afgesleten. Heerlijk zittende en veelvuldig verstelbare sportstoelen in topconditie, zowel qua zit als qua verschijning. Glimmende lichtunits, niet dof en versleten. Prachtige 18 inch velgen, origineel BMW. Deukjes? Je mag je best doen om er eentje te vinden. Beschadigingen op de lak? los van wat steenslag en een krasje op de achterbumper is de koets smetteloos. Niet gek, we hebben de BMW enkele weken geleden volledig laten polijsten en waxen, dat helpt zeker mee.

Wat een heerlijke combinatie! Vierwiel aandrijving, 400NM aan koppel, 204PK en de perfect schakelende automaat met schakelflippers aan het stuur! Altijd voldoende trekkracht, altijd direct reactie op het gaspedaal. Dat alles mede door de twee turbo’s welke de 1995cc BMW diesel rijk is; één voor het lage toerenbereik en één voor het hogere toerenbereik.

Zoals gezegd, de tand des tijds heeft weinig vat gehad op de mooie vierwiel aangedreven BMW. Ook dat hebben we echt aan de liefhebbende eigenaresse te danken.

De heerlijke BMW viercilinder diesel bewijst zich al sinds jaar en dag. Veel trekkracht, veel vermogen en een heerlijk geluid. De automaat staat ook bekend als ‘bulletproof’ en schakelt soepel. Het verbuik? Gemiddeld tussen de 6 en 7 liter per 100km, wat neer komt op slechts 1 liter per 15 a 17 kilometer. Ideaal!

Zijn er nog minpunten, vraag je je af? We hebben het er vandaag even over gehad, maar kunnen weinig bedenken. Zoals bij elke BMW X1 is de deurgreep aan de binnenzijde wat beschadigd, die hebben we inmiddels een nieuwe besteld en komt binnenkort binnen. De velgen hebben wat stoeprandschade, maar zijn natuurlijk volledig recht.

Goed, voor diegene die het op de foto niet kan zien en toch benieuwd is; de BMW is verder nog uitgerust met een heerlijk soundsysteem met  CD speler en harde schijf in het dashboard, mooie lederen bekleding in topstaat, cruise control, stoelverwarming, multifunctioneel stuurwielen zo nog veel meer. Belangrijk? Misschien, maar voor mij tellen de zaken waarover deze tekst hoofdzakelijk gaat veel meer; geschiedenis, betrouwbaarheid en algehele staat.

Een originele, afneembare trekhaak is meegeleverd, het geremde trekgewicht bedraagt maar liefst 2. 000kg.

Al sinds 2011 is de X1 in Nederland. Deze werd destijds geïmporteerd na een zoektocht naar een overcomplete en snelle X1 diesel, in Nederland namelijk sporadisch te vinden.

De X1 wordt afgeleverd met een nieuwe APK. De boordmap is volledig compleet, facturen van onderhoud zijn voorhanden en er zijn twee sleutels aanwezig.

Er valt nog veel te zeggen over deze X1, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Oirschot, de koffie staat klaar.

Waarom deze X1?
Zeer compleet uitgevoerd
Geheel origineel
Interieur en exterieur in topstaat
Uitgebreide documentatie aanwezig
goed onderhouden
Frisse auto om te zien en te rijden

Export.
Liefhebbers van Britse klassiekers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: 96-RXT-4
Oorsprong: DE
Registratie NL: 17-08-2011
Eerste registratie: 07-07-2010
APK vervaldatum: 22-09-2024
Kilometerstand: 307.211km
Cilinderinhoud: 1995cm3
Motortype: 4 cilinders in lijn opstelling
Vermogen: 150kW/204PK

Financieel.
BMW X1 23D XDrive High Executive – Marrakesh Brown – 307211km – Y2010

Vaste prijs: €9.990,-
Inruil? Graag!

Contact

Contactformulier

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Contactgegevens



Klaar met invullen? Druk hieronder op 'Verzend'. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie!