Heb je er al eens bij stil gestaan hoe ontzagwekkend snel een XJR is? De supercharger geeft de Jaguar echt ongekende acceleraties. Een Porsche 993 Tiptronic zat destijds in 5,9 seconden op 100km/u. De XJR doet daar slechts 5,7 seconden over! Let wel; plaats voor vier personen mèt bagage, muisstil en voorzien van alle luxe. Sneller dus dan een Porsche 911, beiden automaat. Hoe bijzonder is dat? En dat is nog maar een onderdeel van de aantrekkingskracht van een Jaguar XJR.

Black on black, noemen ze het. Antraciet zwarte koets met een diepzwart interieur en mooi donkerbruin hout. Het straalt pure sportiviteit uit. 18 inch originele XJR velgen. Het geweldige CATS onderstel met actieve elektronisch gestuurde demping voorkomt vervelend na-deinen bij drempels en oneffenheden. het is duidelijk; dit is het summum op het gebied van de X308 modellen.

De R was alweer 4 jaar in bezit van dezelfde eigenaar, afkomstig uit het midden van het land. 4 jaar XJR, 4 jaar plezier. De vorige eigenaar heeft de R netjes onderhouden, dan zie je aan alles af. Bij controle van de kettingspanner-modificatie bleek het motorblok mooi schoon; vaak het teken dat er de juiste olie is gebruikt. Zowel de kettinggeleiders als alle kettingspanners zijn vervangen voor de juiste, gemodificeerde exemplaren.  Een belangrijke en vooral ook kostbare ingreep, welke de nieuwe eigenaar nu dus bespaard blijft. Geen vreemde kraakjes of piepjes, gewoon een degelijke XJR. Enig puntje voor wat betreft het rijgedrag is het licht naar links trekken bij remmen, mijn advies zou zijn om de voorste remschijven en blokken te vernieuwen. Verder gaat de bekerhouder open, maar sluit deze niet lekker. De volumeknop van de radio laat zich lastig bedienen, maar de bediening op het stuurwiel werkt weer perfect.

Vanwaar dan die bijzonder aantrekkelijke prijs, het gaat namelijk om de meest voordelige X308 XJR van de Benelux? Dat zit hem in het gedane werk aan de bodemplaat. Als je al wat XJ’s voorbij hebt zien komende afgelopen jaren, dan wee tje ook het verschil tussen topkwaliteit werk en werk van wat mindere kwaliteit. Pluspunt is dat de slechte delen van bijvoorbeeld de bodemplaat gerepareerd zijn. Dit zorgt voor een harde bodem en dus geen problemen. Dit werk kun je echter op verschillende manieren uitvoeren. De kwaliteit van dit werk heeft niet mijn voorkeur. Is dat dan slecht? Dat denk ik niet, het is wat minder mooi. Natuurlijk kan ik er ook niet ‘in’ kijken, vandaar dat ik de prijs op dit niveau hou; zo is iedereen er goed mee. Denk daarom ook niet dat deze R in de gemiddelde ‘Marktplaats’ staat is; verre van dat zelfs. De Jaguar oogt mooi fris, staat op vier mooie R velgen en heeft een bijzonder mooi interieur. Dat wordt genieten voor de nieuwe eigenaar, of eigenaresse!

Zoals al gezegd; het interieur is uitgevoerd in Charcoal leder op de fijn zittende sportstoelen. Natuurlijk vind je wortelnotenhout in overdaad; zelfs het stuur en de pookknop zijn uitgevoerd in hout. Het is een indrukwekkend geheel, dit interieur. Het geperforeerde leer maakt het helemaal af!

Voor zijn tijd vind je vanzelfsprekend bijzonder veel luxe in de Jaguar. Zo is deze uitgevoerd met een lichtsensor,  elektrisch bedienbare stoelen met memory functie voor de bestuurder, Climate Control, Radio met CD wisselaar en bijvoorbeeld stuurbediening van radio en Cruise Control. Wat minder voor de hand liggend zijn bijvoorbeeld het elektrisch in diepte en hoogte verstelbare stuurwiel, natuurlijk ook met memory-functie. Zelfs de hoofdsteunen zijn elektrisch instelbaar. Stoelverwarming is aanwezig op alle vier de zitplaatsen, bijzonder!

De muzikale ondersteuning wordt natuurlijk verzorgd door de V8 met supercharger, maar het Harman Kardon soundsystem vult dit perfect aan. Destijds een prijzige optie.

Er valt nog veel te zeggen over deze XJR, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Oirschot, de koffie staat klaar.

Waarom juist deze Jaguar?
Supercharged V8, waar vind je dat nog?
CATS onderstel
Schitterende kleurstelling
Zeer compleet uitgerust
4 jaar in bezit vorige eigenaar
Origineel Nederlands geleverd

Export.
Jaguar en Daimler liefhebbers bevinden zich over de hele wereld. 35% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: TJ-DS-57
Oorsprong: NL
Registratie NL: 08-05-1998
Eerste registratie: 08-05-1998
Kilometerstand: 220.312km
APK vervaldatum: 12-11-2020
Cilinderinhoud: 3996cm3
Motortype: 8 cilinders in V opstelling
Vermogen: 267kW/363PK

Financieel. 
Jaguar XJR 4.0 V8 SC – Anthracite Metallic – 220.321km – BJ 1998
35% bijtelling op dagwaarde, Youngtimer regeling
Marge auto

Gereserveerd voor Victor

Overig.
APK tot 11-2020
Deze Jaguar wordt aangeboden in consignatie.
Inruil? Graag.

Contactformulier

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Contactgegevens



Klaar met invullen? Druk hieronder op 'Verzend'. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie!