De Range Rover P38 spreekt tot ieders verbeelding, zoals elke Range Rover doet.
Range Rover, een iconisch ontwerp. Direct bij de introductie in 1969 was de luxe en uiterst comfortabele terreinwagen een groot succes. Maar liefst 27 jaar werd het model geleverd. Vanaf 1994 werd het eerste model omgedoopt tot Range Rover Classic, zijn opvolger werd immers geïntroduceerd; de P38A. Vernoemd naar de projectnaam Pegasus, gebouwd in Block 38A, Solihull.
Tot en met 2002 werd de P38 gevoerd. Relatief kort dus, waardoor het een relatief zeldzaam model is. Laat dit nu nèt een van de allerlaatste exemplaren zijn! Een prachtige HSE in Oslo Blue op de schaarse Comet velgen in 18 inch.
Twee jaar geleden verkocht ik deze P38 aan de huidige eigenaresse. Na meer dan 20.000 kilometer en veel rijplezier heeft zij onlangs een andere Range Rover aangeschaft, een L322 Autobiography. Daarmee is het is nu dus tijd om voor de 4.6 een andere liefhebber te zoeken!
Het is een P38 voorzien van wat modificaties; zo is de luchtvering vervangen voor schroefveren en zijn de sleutels met afstandsbediening vervangen voor exemplaren zonder remote control. Minder origineel, maar wel bedrijfszeker.
Aanvullend zijn ind e afgelopen twee jaar diverse werkzaamheden uitgevoerd om de P38 weer in een fijne conditie te krijgen. Lambdasondes zijn vervangen en de motor ECU is opnieuw ingeleerd. Twee olielekkages zijn verholpen, de grootste betrof de lekkage aan de voorste krukas keerring. Deze is inmiddels vervangen. De radio werd gerepareerd. Airconditioning werd deels vernieuwd en werkt nu optimaal. De befaamde kachelradiator is vervangen, bijbehorende O-ringen zijn vernieuwd. Vier nieuwe banden werden gemonteerd. Natuurlijk werd aanvullend de auto onlangs nog APK gekeurd. Na alle werkzaamheden is het een heerlijk rijdende P38, zelfs op de schroefveren! Klaar voor een nieuwe eigenaar.
Dak en motorkap zijn onlangs gespoten vanwege loslatende blanke lak. Een mooie en fris gezicht! Ondanks de algehele goede conditie en de directe inzetbaarheid van de Range Rover is deze toch bijzonder aantrekkelijk geprijsd. Waarom, vraag je je af? Simpel; voor de perfectionist zijn er met name wat optische zaken die aandacht kunnen gebruiken. Het gaat niet eens om de standaard P38 zaken, want de kachel werkt, de hemel hangt niet, het schuifdak werkt goed, de radio speelt je favoriete radiozender.
Het gaat met name om optische zaken. twee zwarte armsteunen aan de captain chairs in plaats van twee beige exemplaren. Een krasje hier, een deukje daar. Wat loslatende lak op de Comet velgen. Een missend embleem. Een defect navigatiescherm, om maar wat te noemen. Vergis je overigens niet; het gros van de Range Rovers P38 staat er minder goed bij, vaak voor een hogere vraagprijs. Laat staan een model uit 2002.
Kijk jij niet op een klein krasje of een armsteun in een andere kleur, of ga je het graag zelf allemaal aanpakken in de loop van de tijd? In beide gevallen is dit jouw Range Rover.
Zelf rijden we hier dagelijks minimaal 2 Land Rovers. Zowel zakelijk als privé. Met het juiste onderhoud heb je er een bedrijfszekere, betrouwbare auto aan. Een Land Rover spreekt tot de verbeelding, een klassieke Land Rover verleid je. Maar zoals je weet, geven de lekkerste verleidingen je zelden een garantie voor de toekomst. Klik hier voor onze afterservice en optionele garantie.
Er valt nog veel te zeggen over deze Range Rover, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar.
Waarom deze Range Rover P38?
Uit het laatste bouwjaar 2002
Technisch goed onderhouden
Aantrekkelijk geprijsd
Uitgebreide documentatie aanwezig
Export.
Premium British Motoring attracts enthusiasts from all over the world, and it shows: around half of our cars find their way to neighbouring countries. Naturally, we take care of the entire process, from purchase to export documentation, with insurance arranged if required. We speak Dutch, English and a touch of German, ensuring a smooth and personal experience.
Technische informatie.
Geregistreerd in: NL
Kenteken: 75-GTR-8
Oorsprong: UAE
Registratie NL: 04-09-2008
Eerste registratie: 20-02-2002
APK vervaldatum: 18-12-2026
Kilometerstand: 258.934km
Cilinderinhoud: 4554cm3
Motortype: 8 cilinders in V opstelling
Vermogen: 166kW/225PK
Financieel.
Range Rover P38 4.6 HSE – Oslo Blue Metallic – 258.934km Y2002Vaste prijs: €7.790,-
Margeregeling, geen BTW verrekenbaar
