Het grootste icoon uit de Engelse autogeschiedenis; de Defender. Liefhebbersauto op en top, in een bijzonder aantrekkelijke samenstelling!
Bekijk deze Fuji White Defender maar eens goed; 7 stoelen, perfect bekleed in zacht leder door Lucari Solutions, UK. Zelfs de complete luxe vloerbedekking en mattenset zijn afkomstig van deze LR gespecialiseerde onderneming. Het leder in de prachtige kleur Barley matcht bijzonder goed met het Fuji White koetswerk. Ook dit koetswerk is in eenzelfde goede conditie; vakkundig gepolijst, helder van ‘kleur’.
Zoals gezegd betreft het een zevenzitter, deze Defender 110. De vorige eigenaar hield duidelijk van comfort en kwaliteit. Airconditioning, bluetooth audio, achteruitrijcamera, stoelverwarming, de Defender is compleet uitgevoerd.
Belangrijker nog is de technische staat van de auto, en die is indrukwekkend. Maar liefst 81 pagina’s telt het boekwerk met onderhoudsfacturen en geschiedenis. Alles is gedocumenteerd, zo ook het kostbare interieur, slechts enkele jaren geleden geplaatst. Naast het regulier onderhoud zijn veel typische Defender-zaken aangepakt. Zo is de tussenbak reeds gereviseerd en zijn alle deurrubbers vervangen. Preventief is het chassis met regelmaat behandeld tegen roest. De achterbalk is gerestaureerd en voorzien van een roestwerende coating. Veel boutjes zijn vervangen voor RVS. De complete koppeling is vernieuwd. Krukas keerring is vernieuwd, ik kan nog ellenlang door gaan met opsommen. Conclusie: er is voor ruim €25.000,- geïnvesteerd in de afgelopen 5 jaar, uitsluitend bij dealers en specialisten. Juist dát waarborgt de kwaliteit en de conditie van deze unieke Defender!
Goede voorgeschiedenis of niet, wij gaan hier niet over één nacht ijs. Na binnenkomst gaat elke klassieker eerst naar de specialist, om alle resterende aandachtspunten aan te pakken. Jansen Laro Parts is zo’n specialist. Juist bij een dergelijke goede basis als deze 110 loont het om de zaken goed voor elkaar te hebben. Álle aandachtspunten zijn aangepakt, klaar voor de volgende liefhebber!
Versnellingsbak olie, differentieel olie, tussenbak olie; vernieuwd. Remmen achterzijde vervangen, inclusief remklauwen. Beide fuseebollen zijn vernieuwd, typisch voor een Defender. Vanzelfsprekend is er een onderhoudsbeurt uitgevoerd en zijn dus alle filters vervangen en is de olie ververst. Een onderhoudsbeurt van bijna €3.300,-. Was dat nodig? Misschien niet direct. Werkt dit preventief en behoud je op deze manier jouw bijzondere klassieker? Dat zeker! Daar doen we het hier voor.
Wellicht ken je de bekende kwalen van een Defender, misschien ook niet. Handig is om op wat zaken te letten. Als eerst de roestduivel. Elke Defender is hier gevoelig voor. Heeft de auto een terrein-verleden en werd er dus regelmatig mee in de blubber gereden, dan zal er doorgaans meer roest aanwezig zijn. Zo anders is deze 110; de vorige eigenaar is een echte liefhebber, met een hele vloot aan Engelse klassiekers. Deze Defender werd zakelijk gebruikt en is ook veelvuldig op de social media kanalen van de betreffende onderneming terug te zien, leuk! Het zakelijke gebruik verklaart ook de uitzinnige onderhoudshistorie; je dient maximaal op je auto te kunnen vertrouwen en doet er alles aan om de kwaliteit te waarborgen.
De achterbalk is hard, ook de daarvoor liggende bocht in de chassisbalken links en rechts. Onderkant van de deuren? Achterdeur? Alle deuren zijn van het nieuwe, verbeterde type en dus sterk, maar vooral ook nog onaangetast en dus in topstaat.
Hoe zit het dan met de aluminium koets, vraag je je af? Ik heb slechts enkele kleine plekjes van corrosie kunnen vinden op het hang- en sluitwerk. Uniek. Schutbord? Hard. Voetenbak? Niets aan op te merken.
Mooier en beter onderhouden dan dit icoon ga je het niet snel vinden. Heb je toch nog speciale wensen en wil je de Defender nóg meer een eigen uitstraling geven, dan helpen we je daar graag bij.
Goed, ik kan nog wel uren doorgaan, beter is dat je even komt kijken en rijden. Je bent op afspraak van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar!
Waarom deze Defender?
8 jaar bij dezelfde eigenaar
Volledig in goede staat
Uitzinnig goed onderhouden
Hard chassis
Export.
Premium British Motoring attracts enthusiasts from all over the world, and it shows: around half of our cars find their way to neighbouring countries. Naturally, we take care of the entire process, from purchase to export documentation, with insurance arranged if required. We speak Dutch, English and a touch of German, ensuring a smooth and personal experience.
Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: PS-852-T
Oorsprong: NL
Registratie NL: 06-09-2017
Eerste registratie: 23-12-2008
Kilometerstand: 326.422km
APK vervaldatum: 27-11-2026
Cilinderinhoud: 2402cm3
Motortype: 4 cilinders in lijn opstelling
Vermogen: 90kW/122PK
Financieel.
Land Rover Defender 110 SW 2.4 Puma – Fuji White – 326.422km – Y2008Vaste prijs: €29.990,-
21% BTW inbegrepen
Onderhoud inbegrepen
Inruil? Graag!
