De Land Rover Discovery; ondergewaardeerd tot en met. Dit exemplaar leert je hem te waarderen.
Ga maar eens na; land Rover styling tot en met. Dezelfde heerlijke TD5 diesel als in de Defender, natuurlijk mèt TD5 roffel. Een ontzettend ruim interieur. Comfortable stoelen. Een trekvermogen van maar liefst 3500kg. Veelvuldig stal de Discovery de show in diverse films en documentaires. De Camel Trophy, niet te vergeten. Vreemd eigenlijk, dat de Defender altijd op de voorgrond heeft gestaan. Want ben eerlijk: natte voeten, een beroerde zitpositie, kabaal tot en met. Een achterklepje waar je met moeite een vouwfiets door krijgt. Geen enkele vorm van comfort, maar maximaal imago, dat is de Defender. De Discovery biedt het beste van Land Rover rond de eeuwwisseling, in alle opzichten.
Die waardering, die heeft dit exemplaar wel gehad. Jarenlang hebben we deze Discovery zelf gereden, voornamelijk met de trailer er achter. Maar liefst 60.000 kilometer hebben we gereden met de ‘Disco’. Op en neer naar Frankrijk, Zwitserland en ver Duitsland in, om maar wat te noemen. Geloof me, dat doet een auto goed. Rij genoeg kilometers en doe je onderhoud, dan heb je een heerlijke wagen.
Natuurlijk, het is een echt werkpaard, en een echt werkpaard heeft zo zijn littekens. Ondanks dat de stoelen nog erg goed zitten, is de alcantara stof volledig versleten, snel op te lossen met twee stoelhoezen. De kilometerstand getuigt van vertrouwen in de auto, en dat is ook waarom ik er nog bijna dagelijks mee rij.
Vanzelfsprekend hebben de afgelegde kilometers ook wel wat sporen achtergelaten. Zo vind je rondom de Disco wat krassen en een enkel deukje. Verder zijn de zwarte wielkastranden wat verkleurd en is de voorbumper kapot op twee plekken. De lak is over het algemeen goed, alleen het dak is dof. Heftig? Nee, inderdaad niet. Bekijk het gemiddelde aanbod maar eens, en vergelijk dat maar eens met deze Discovery.
De airco werkt, de kachel verwarmt goed, de hemel is in het verleden al eens bekleed met mooi alcantara. De voorbanden zijn nieuw en de automaat is geserviced. Luchtvering functioneert perfect en zakt niet langzaam weg bij lange tijd parkeren. Gloeibougies zijn dik in orde. Kabelboom naar de motor is al eens preventief vervangen.
Waarom dan te koop, vraag je je wellicht af. Simpel; er staan hier nog vier Land Rovers te wachten, ik moet echt ergens beginnen. En hier geldt; de besten vertrekken als eerst!
Angst en twijfel domineren het beeld over Engelse klassiekers. Facebook is het domein waar dit in stand gehouden wordt, veelal vanaf grauwe zolderkamertjes, de Agila veilig voor de deur. Zonde, want je mist dan een hoop. Zet die stap en geniet van deze op en top Land Rover!
Een dikke stapel papier is bij de auto aanwezig; boord documenten, facturen en APK rapporten, alles van de laatste 6 jaar is gedocumenteerd. Er zijn twee sleutels bij de auto, waarvan één met werkende afstandsbediening.
Goed, ik kan nog wel uren doorgaan, beter is dat je even komt kijken en rijden. Je bent van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar!
Waarom deze Discovery?
Onderhouden door specialisten
In technisch goede staat
Nieuwe APK
Bijtelling vriendelijk
Export.
Liefhebbers van Britse klassiekers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.
Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: VSN-48-B
Oorsprong: NL
Registratie NL: 11-05-2000
Eerste registratie: 11-05-2000
Kilometerstand: 366.557km
APK vervaldatum: 04-07-2026
Cilinderinhoud: 2495cm3
Motortype: 5 cilinders in lijn opstelling
Vermogen: 102kW/139PK
Financieel.
Land Rover Discovery II Commercial TD5 – Oxford Blue Mica – 366.557km – Y2000Vaste prijs: €5.490,-
Marge voertuig, geen BTW verrekenbaarInruil? Graag!