Or read in: Engels

De MG T-Type is zo’n typische Engelse Roadster; de prachtige chromen radiator, de langgerekte welving in de spatschermen. Licht van gewicht, de wielen op de uiterste hoeken. Zo hoort het!

Een prachtige auto om te zien. Het enthousiasme wordt alleen maar groter tijdens de eerste kilometers. Sterker nog; ik keerde direct om mijn winterjas te gaan halen, want het kon wel eens wat langer gaan duren!

Want wat is dit leuk om te rijden, en om te zien. Rijden is minder spartaans dan het uiterlijk doet vermoeden; maar dat heeft meer met de kwaliteit van de restauratie dan met het bouwjaar te maken. Aan deze klassieker is door een vakman gewerkt. Een vakman op het gebied van plaatwerk, een vakman op het gebied van spuitwerk. Heb je er interesse in, dan zie je dat direct. Motorkap open. Weer straalt de kwaliteit je tegemoet, ongekend. Het interieur; prachtig rood leder, vakkundig verwerkt. Alles oogt alsof het gisteren gerestaureerd is. De foto’s verraden dit eigenlijk al, bekijk maar eens de binnenzijde van de spatschermen. Of de staat van de leren bekleding. Prachtig!

Het is een kostbare restauratie geweest, dat straat er van af. Een nieuwe canvas kap, compleet met canvas zijruitjes en een prachtige tonneaucover. Mooi houtwerk, schitterend handgelakte instaplijsten. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

De MG TD is geproduceerd in 1952, Engeland. Vervolgens werd de Roadster naar USA geëxporteerd, ook daar was een TD een graag geziene verschijning. Slechts tot 1957 werd er met de MG gereden, waarna deze voor lange tijd gestald werd. Vandaag de dag pakte dit positief uit, want hierdoor konden vele originele onderdelen na revisie weer geplaatst worden. Zelfs het houten frame waarop de carrosserie gebouwd is, is nog origineel. Natuurlijk werd ook dit frame vakkundig gerestaureerd. Bij de MG is een hardtop aanwezig, welke zelfs op vroege foto’s van de klassieker al te zien is. Deze hardtop behoeft echter nog werk en is dus niet in de restauratie meegenomen. Zo ontbreekt hierbij het glaswerk en de raamrubbers. Vanzelfsprekend is de volledige restauratie gedocumenteerd met facturen, documenten en foto’s.

Al met al een heerlijk rijdende, goed sturende TD. Direct na het omdraaien van de sleutel slaat de 1250cc motor aan. Alles werkt zoals het hoort, aan alles is gedacht. Er zijn geen momenteel geen aandachtspunten. Zijn er dan überhaupt geen minpunten, vraag je je af? In mijn ogen is er slechts één punt wat noemenswaardig is; het ontbreken van het originele stuurwiel. Hoewel deze was gemonteerd tijdens de restauratie, is deze helaas gesneuveld tijdens gebruik, een veel voorkomende situatie. Met deze reden is er een stevig, klassiek ogend stuurwiel gemonteerd, zoals je dus wel vaker ziet bij klassiekers uit deze jaren.

Er valt nog veel te zeggen over deze MG TD, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Oirschot, de koffie staat klaar.

Wat maakt deze MG TD bijzonder?
Topkwaliteit restauratie
Matching numbers
Een genot om te rijden
Volledig gedocumenteerd
Goede investering

Export.
Jaguar en Daimler liefhebbers bevinden zich over de hele wereld. 35% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL
Kenteken: AL-13-80
Oorsprong: USA
Registratie NL: 16-04-2002
Eerste registratie: 28-02-1952
Kilometerstand: 4515 miles
APK vervaldatum: NVT
Cilinderinhoud: 1250cm3
Motortype: 4 cilinders in lijn opstelling
Vermogen: 43kW/57PK

Financieel.
MG T-Type TD Midget Roadster – Ivory White – 4515mls – Y1952

Gereserveerd voor Bruno, Italië
Marge auto, geen BTW verrekenbaar.

Inruil? Graag!

Contact

Contactformulier

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Contactgegevens



Klaar met invullen? Druk hieronder op 'Verzend'. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie!